Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje potíže s chrápáním– spánková laboratoř

Protože projevy chrápání pokračovaly, po sérii specializovaných vyšetření mi byla doporučena návštěva spánkové laboratoře.

Spánková laboratoř se nazývá honosně místnost, kde je monitorován váš spánek.Termín k objednání do spánkové laboratoře byl poměrně dlouhý – trvalo 9 měsíců, než jsem se mohl konečně dostavit, v červnu 2012.  

V současné době narůstají poruchy spánku jako důsledek tempa dnešního života: vše je  zrychlené a na spánek nezbývá tolik času a i zkrácený spánek pak bývá narušován poruchami spánku nebo rovnou nespavostí. Ve spánkové laboratoři pak máte možnost všechno vypustit,  nerušeně si „schrupnout“ a zapomenout na všechny stresy okolo. Do spánkové laboratoře přijedete večer, předložíte lékařskou zprávu s doporučením a můžete se připravit v místnosti na spaní, kterou vám přidělí. Za nějakou dobu vás zavolá doktor, provede vyšetření, v rámci kterého pokládá otázky, týkající se vašeho zdraví. Potom ještě musíte absolvovat test na PC, který vyhodnotí vaší pozornost a případnou únavu, vyplývající z nevyspání.

Pak už se můžete odebrat do své komnaty a oddat se sladké náruči boha Morfea. Tedy ještě ne, nejprve musí přijít sestra a zapojit vám všechna čidla /na břicho, srdce, ruce i obličej/, která budou monitorovat váš spánek. Co vám mám o tom povídat, byl to divný pocit: ležet v cizím prostředí spoután čidly s drátky a napojen na přístroj, který bude zkoumat vaše spánkové aktivity. Nemohl jsem se ani převalovat z boku na bok, jak mám před usnutím ve zvyku, ani si skočit na WC. Alespoň že toho bažanta jsem si sestře prosadil a také využil.  A tak jsem  nemohl usnout, bál jsem se s těmi dráty otočit a  dlouho ležel na pro mě nezvyklé poloze na zádech, než jsem konečně zabral...

Ráno už jsem měl připravenou zprávu, s kterou jsem se později dostavil na další vyšetření. Ze zprávy vyplynulo, že trpím ronchopatií /chrápáním/ a mám také první stupeň SAS, což je spánková apnoe – poruchy dechu při spánku. Doktorovi se však výsledky nezdály dostatečně závažné, aby doporučil chirurgické řešení. „ Jedná se o dost bolestivou operaci,  která by ve vašem případě, pane Vlasák nemusela  přinést zlepšení.“,  uvedl doktor a dále mi bylo doporučeno zhubnout, před spaním se vyhýbat jakékoli konzumaci alkoholu,  zvýšit si polohu hlavy a preferovat polohu na boku. Odjížděl jsem tedy poněkud nespokojen – jak to bude dál pokračovat s mým chrápáním?

Všechna doporučení jsem vzal vážně a uskutečnil, nepřineslo to však kýžené výsledky. Projevy chrápání nejen  že se nezmírnily /ani nestabilizovaly/, po nějaké době začaly naopak narůstat. Po čtyřech letech jsem se tedy objednával na další vyšetření a doktor mi  doporučil opakované vyšetření ve spánkové laboratoři.  Ani to však nevyšlo, i když jsem se posílil třemi pivy, abych lépe usnul, výsledky byly zase nevalné /dokonce horší než poprvé/. Začínal mě ovládat lehce vtíravý pocit skepse, který  přerůstal až k desiluzi a napadaly mě myšlenky, jestli vůbec můžu čekat nějaké východisko. Když se chrápání ještě zvýšilo, v pocitu téměř životního zoufalství jsem se odhodlal ještě k jednomu vyšetření, které bylo u samotného přednosty ORL kliniky. Přednosta pozorně přečetl obě zprávy a správně usoudil, že mám problémy se spaním v cizím prostředí. Navrhl tedy další vyšetření, ale pro mě jiné a zásadní – byl by mi zapůjčen monitorovací přístroj domů! A světe div se - v domácím prostředí jsem s přístrojem na prsou konečně zabral  a vyšla mi středně těžká spánková apnoe.  Takovéto výsledky konečně umožňovaly chirurgické řešení, s čímž jsem souhlasil…

P.S. Svoje články o chrápání jsem rozdělil do tří částí: 1. vyšetření, 2. spánková laboratoř a 3. operace.  

Autor: Martin Vlasák | úterý 6.11.2018 15:51 | karma článku: 14,72 | přečteno: 659x
  • Další články autora

Martin Vlasák

Ukrajinské děti v naší škole, jak se postupně zbavuji pachuti...

Když jsem minulý týden zveřejňoval svůj článek o potížích začleňování ukrajinských dětí do vesnické malotřídky, chtěl jsem, aby byl především jednoduchý a zaujmul. Nyní bych chtěl téma trochu rozvést.

19.6.2023 v 13:21 | Karma: 28,79 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Ukrajinské děti jsou z naší školy pryč, zůstala jenom pachuť...

Když jsme v červnu minulého roku do školy přijímali děti ukrajinských uprchlíků, museli jsme udělat spoustu změn a organizačních opatření, nyní už jsou tyto děti pryč. Co to škole přineslo?

12.6.2023 v 17:09 | Karma: 47,93 | Přečteno: 25045x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Stanovisko ministerstva školství k zadávání domácích úkolů - je správné?

Ministerstvo školství vydalo své stanovisko k zadávání domácích úkolů a vyvrací tak pochybnosti v této problematice. Jak tento počin hodnotím jako dlouholetý učitel?

5.5.2023 v 13:53 | Karma: 21,75 | Přečteno: 956x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Magoři v Trstěnicích

Básník a disident Ivan Jirous byl znám svým nevhodným, někdy až obscénním chováním. Jednou dorazil také na Chebsko do obce Trstěnice. Choval se tady překvapivě velmi kultivovaně, a přesto narazil...

25.4.2023 v 16:33 | Karma: 23,58 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Nepříliš hyperkorektní Rom (anebo raději Cikán?)

Dlouho jsme se neviděli. Pak přišel jakoby nic, utrousil pár hlášek a jeho návštěva působila v dnešní hyperkorektní době jako závan čerstvého vzduchu. Existují ještě lidé, kteří neztratili zdravý rozum..

18.4.2023 v 13:58 | Karma: 37,02 | Přečteno: 1396x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:51

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Moderátorka Porupková ukázala jizvu v dekoltu a promluvila o rakovině

25. dubna 2024  10:48

Moderátorka zpráv FTV Prima Soňa Porupková (34) se na sociální síti svěřila fanouškům s tím, že má...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Šéf sněmovny Johnson přišel na univerzitu podpořit Židy, dav na něj bučel

25. dubna 2024  10:41

Studenti newyorské Kolumbijské univerzity ve středu pokřikovali a bučeli na předsedu Sněmovny...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1514x
Tvůrce dětských písniček, který s dětmi zpívá a občas  je i něco naučí. Téměř spokojený v dětském světě, ale rád nahlížející za obzor. Bývalý undergroundový saxofonista,  nyní již  smířený s tichem lesa a komtemplací


martinvlasak66@seznam.cz


Autor knihy  Březí vlk., o muži, který se nebál Němců ani komunistů.