Moje potíže s chrápáním - operace

8. 11. 2018 12:38:49
Po více než patnácti letech chrápání jsem se odhodlal k operaci krku. Přestože jsem byl připraven na ledacos, výsledek překonal veškerá očekávání.

Konečně nadešel termín operace. Předoperační vyšetření dopadla dobře a tak jsem se mohl ve středu 24. 10. 2018 konečně dostavit do nemocnice, kde mi bude zítra dopoledne provedena operace. Sestře jsem předal vyplněné souhlasy k operacím a šel se převléci na pokoj. Změřili mi tlak a můj operatér – samotný pan přednosta si mě prohlédl, aby si připomněl situaci v krku a připravil se tak na zítřejší operaci. Také jsem měl návštěvu u anesteziologa, který si zjistil některé informace týkající se mého zdravotního stavu. Celý den jsem pak měl volno a mohl tak přemýšlet o mé budoucí operaci. Už jsem věděl, co mě bude čekat. Poskytnuté Informace od doktora jsem si vyhledal na internetu. Čekají mě tři chirurgické úkony spojené v jednu operaci, která se provádí v celkové narkóze. Nejprve mi budou odstraněny krční mandle /tonzilektomie/, potom se provede plastika měkkého patra, při které se chirurgicky odstraní čípek a patro se zkrátí a zpevní /UPPP – uvulopalatofaryngoplastika/ a nakonec se provede redukce kořene jazyka /RFITT – radiofrekvenčněindukovanáteroterapie/, která se provádí pomocí „rozpálených“ jehel vpichovaných do jazyka. Takto laicky popsaná operace by tedy měla rozšířit a zpevnit moje dýchací cesty, které způsobovaly mohutné vibrace, a do budoucna zamezit apnoe a chrápání!

Od půlnoci jsem již nemohl nic jíst ani pít. Noc proběhla klidně, byla mi zavedena infuze a ráno jsem dostal na nohy punčochy/proti embolii/ a do zadku tlumící injekci. Ta už mě měla uklidnit a připravit na operaci, ale mě se zdálo, že na mě nepůsobí. Pak už pro mě přijely dvě sestry. Vezly mě i s postelí chodbou, výtahem až k předsálí operačního sálu. Tady už bylo více doktorů nebo sester a všichni se kolem mě točili a něco se vyptávali. Přesunuli mi z mojí postele na operační lůžko a moje vědomí se začalo postupně ztrácet, že mi byla dána narkóza už si nevybavuji vůbec.

Probudil jsem se už v jiné místnosti, můj první pohled byl na sestru /nebo mladou doktorku?/hezkou jako obrázek, která se nade mnou skláněla. „Vy jste jako anděl!“, řekl jsem jí /anebo se mi to jenom zdálo, že jsem řekl/ jak jsem byl ještě obluzen narkózou. Chvíli jsem tu ležel a sestra mlčky sledovala svůj monitor. Pak už si pro mě zase přijely moje dvě známé sestry, rutinně uchopily moje lůžko a odvezly mě na pokoj. A mně začal těžký pooperační boj! Dostal jsem další infuzi s látkou proti bolesti a také bažanta: „Je třeba se vyčurat, pane Vlasák, jinak bysme vás musely cévkovat!“ Zkusil jsem se tedy napít čaje a krk mi ovládla hrozná bolest, něco tekutiny mi i proteklo nosem. Zkoušel jsem i bažanta a nic, vůbec nic. Pod ještě působící narkózou se o mě začala pokoušet deprese. A přesto jsem dál a dál pil, překonával bolest v krku a shromažďoval v těle cenné tekutiny a tak se nakonec se vyhnul hrůzostrašnému cévkování!

Také první noc byla krutá – začaly se mi tvořit hleny, které mi dusily ve spánku a zdálo se, že se budím snad každých pět minut. Asi nemusím zdůrazňovat, že každé vykašlání hlenů bylo spojeno s velkou bolestí v krku. I to jsem však ve zdraví přežil.

Další výzvou bylo jídlo. Druhý den jsem obdržel snídani, sestra se smilovala a odněkud přinesla dětskou výživu. Snědl jsem ji s největším sebezapřením – i ta neškodná kašička vyvolávala v krku intenzivní bolest. Dopoledne si mě prohlédl operující doktor, který konstatoval, že operace proběhla standardně a zdůraznil, že je potřeba pít – denně 2 litry nebo raději více. Asi nejhorším zážitkem byl první oběd – těstoviny s bílou omáčkou a rozmixovaným masem. Zkoušel jsem pozřít alespoň několik soust, ale vážně to nešlo, pálilo to jako čert a několik těstovin se mi vrátilo i nosem.

Třetí den po operaci však už byl trochu lepší, pořád jsem bral léky proti bolesti a nově také proti hlenům a penicilin, protože lůžka po odstraněných mandlích měla silný bakteriální povlak. Snažil jsem se co nejvíc pít, i když to vůbec nebylo jednoduché, pořád to bylo spojeno s bolestí v krku a kuckáním. Některá jídla jsem se také snažil jíst v ústraní /k tomuto účelu posloužila sprcha/ , abych nerušil ostatní svými projevy. Čtvrtý den jsem se už zkusil obejít bez léků proti bolesti, i když v noci jsem zakoušel docela velká muka. Projevy bolesti se však začaly po malých krůčcích snižovat a také jídlo a pití mi šlo konzumovat lépe. Po sedmi dnech pobytu v nemocnici jsem byl propuštěn domů.

PS: Článek píši po sedmi dnech pobytu doma, bolesti opět ustoupily a zvládnu sníst už všechna nedráždivá jídla. Zatím však nelze posoudit, zda vymizely projevy chrápání a apnoe, protože operační rány jsou zatím oteklé. To bude možné konstatovat teprve po šesti týdnech po operaci, až bude krk úplně zdravý.

Autor: Martin Vlasák | čtvrtek 8.11.2018 12:38 | karma článku: 19.84 | přečteno: 1560x

Další články blogera

Martin Vlasák

Ukrajinské děti v naší škole, jak se postupně zbavuji pachuti...

Když jsem minulý týden zveřejňoval svůj článek o potížích začleňování ukrajinských dětí do vesnické malotřídky, chtěl jsem, aby byl především jednoduchý a zaujmul. Nyní bych chtěl téma trochu rozvést.

19.6.2023 v 13:21 | Karma článku: 28.79 | Přečteno: 1250 | Diskuse

Martin Vlasák

Ukrajinské děti jsou z naší školy pryč, zůstala jenom pachuť...

Když jsme v červnu minulého roku do školy přijímali děti ukrajinských uprchlíků, museli jsme udělat spoustu změn a organizačních opatření, nyní už jsou tyto děti pryč. Co to škole přineslo?

12.6.2023 v 17:09 | Karma článku: 47.93 | Přečteno: 25041 | Diskuse

Martin Vlasák

Stanovisko ministerstva školství k zadávání domácích úkolů - je správné?

Ministerstvo školství vydalo své stanovisko k zadávání domácích úkolů a vyvrací tak pochybnosti v této problematice. Jak tento počin hodnotím jako dlouholetý učitel?

5.5.2023 v 13:53 | Karma článku: 21.36 | Přečteno: 950 | Diskuse

Martin Vlasák

Magoři v Trstěnicích

Básník a disident Ivan Jirous byl znám svým nevhodným, někdy až obscénním chováním. Jednou dorazil také na Chebsko do obce Trstěnice. Choval se tady překvapivě velmi kultivovaně, a přesto narazil...

25.4.2023 v 16:33 | Karma článku: 23.58 | Přečteno: 1135 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 10.97 | Přečteno: 183 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 11.45 | Přečteno: 1195 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.32 | Přečteno: 464 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 296 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 43 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1539
Tvůrce dětských písniček, který s dětmi zpívá a občas  je i něco naučí. Téměř spokojený v dětském světě, ale rád nahlížející za obzor. Bývalý undergroundový saxofonista,  nyní již  smířený s tichem lesa a komtemplací

martinvlasak66@seznam.cz

Autor knihy  Březí vlk., o muži, který se nebál Němců ani komunistů.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...