Dlužníkem České televize snadno a rychle

V pátek jsem  jako každé  všední ráno přijel do školy. Zkontroloval došlé maily a po přečtení  všech zpráv otevřel i datové schránky. Oznámení v nich mi doslova vyrazilo dech…

Dozvěděl jsem se, že je proti mé osobě vedeno exekuční řízení, protože jsem neuhradil České televizi  poplatky. Rozčileně jsem zjišťoval další podrobnosti a pročítal poměrně obsáhlé dokumenty: vyrozumění o zahájení exekuce, exekuční návrh, výzva ke splnění vymáhané skutečnosti, exekuční příkaz a dokonce rozsudek jménem republiky, který se konal bez mé přítomnosti a z kterého jsem se dozvěděl, že jsem na adrese Lidická 369 v Mariánských Lázních, v době duben – září 2019 neuhradil televizní poplatky, čímž vznikla dlužná částka 810 Kč. Byl jsem tedy opakovaně písemně vyzván tyto poplatky uhradit, o čemž jsem však nemohl vědět, protože jsem na uvedené adrese nepobýval a dokonce již tato nemovitost byla prodána. Jak píše rozsudek, soudu se nepodařilo zjistit ani datum mého narození a zároveň se nepodařilo osobu žalovaného ztotožnit prostřednictvím České pošty ani prostřednictvím Policie ČR.

Podotýkám, že žiji ve stejném městě 800 metrů od tohoto místa a od roku 2000  hradím ČT poplatky na adrese svého trvalého bydliště. Byt v Lidické ulici obýval až do své smrti v roce 2016 můj otec a poplatky vždy také řádně platil, po jeho smrti jsem ještě poplatky za svého otce platil, než jsem v únoru 2019 nemovitost prodal. Pravděpodobně jsem tedy nesplnil svou zákonnou povinnost a televizi jsem neodhlásil, nechápu však, proč mám platit televizní poplatky ještě po prodeji nemovitosti, když je prokazatelně platím na jiné adrese svého trvalého bydliště? Tyto skutečnosti jsem nikde nemohl uvést, přesto se proti moji osobě konalo soudní řízení, bez mojí přítomnosti se rozhodlo o mojí vině, nařídilo uhradit dlužnou částky a soudní výdaje a proti tomuto rozhodnutí nebylo ani odvolání přípustné /par. 202 OSŘ/.

Stát tak ze mě proti mé vůli udělal dlužníka a absurdní drama jako z Kafkova románu mohlo pokračovat. Věc se předala soudnímu exekutorovi a ten byl zřejmě schopnější než soud, protože se mu pohotově podařilo dohledat moji osobu s datem narození, trvalým bydlištěm, datovými schránkami a také číslem bankovního účtu, z kterého si již ten den, kdy jsem se dozvěděl o této absurdní exekuci,  bez mého souhlasu z mého účtu vyplatil dlužnou částku, která po přičtení různých penále, odměn exekutorům apod. naskákala na pěkných 9. 700 Kč.

S uvedenou situací se však nehodlám ani v nejmenším smířit, věc budu konzultovat s právníkem a hodlám využít všechny prostředky ke své obraně včetně soudu. Cítím se také hluboce uražen, protože vždycky jsem své závazky vůči státu plnil, nikdy jsem nikomu nic nedlužil.  Moje dobré jméno bylo tímto chybným jednáním státu poškozeno a využiji všechny možné prostředky, abych své jméno očistil. 

Autor: Martin Vlasák | sobota 10.12.2022 20:28 | karma článku: 21,69 | přečteno: 511x
  • Další články autora

Martin Vlasák

Ukrajinské děti v naší škole, jak se postupně zbavuji pachuti...

Když jsem minulý týden zveřejňoval svůj článek o potížích začleňování ukrajinských dětí do vesnické malotřídky, chtěl jsem, aby byl především jednoduchý a zaujmul. Nyní bych chtěl téma trochu rozvést.

19.6.2023 v 13:21 | Karma: 28,79 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Ukrajinské děti jsou z naší školy pryč, zůstala jenom pachuť...

Když jsme v červnu minulého roku do školy přijímali děti ukrajinských uprchlíků, museli jsme udělat spoustu změn a organizačních opatření, nyní už jsou tyto děti pryč. Co to škole přineslo?

12.6.2023 v 17:09 | Karma: 47,93 | Přečteno: 25044x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Stanovisko ministerstva školství k zadávání domácích úkolů - je správné?

Ministerstvo školství vydalo své stanovisko k zadávání domácích úkolů a vyvrací tak pochybnosti v této problematice. Jak tento počin hodnotím jako dlouholetý učitel?

5.5.2023 v 13:53 | Karma: 21,75 | Přečteno: 954x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Magoři v Trstěnicích

Básník a disident Ivan Jirous byl znám svým nevhodným, někdy až obscénním chováním. Jednou dorazil také na Chebsko do obce Trstěnice. Choval se tady překvapivě velmi kultivovaně, a přesto narazil...

25.4.2023 v 16:33 | Karma: 23,58 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Nepříliš hyperkorektní Rom (anebo raději Cikán?)

Dlouho jsme se neviděli. Pak přišel jakoby nic, utrousil pár hlášek a jeho návštěva působila v dnešní hyperkorektní době jako závan čerstvého vzduchu. Existují ještě lidé, kteří neztratili zdravý rozum..

18.4.2023 v 13:58 | Karma: 37,02 | Přečteno: 1396x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Dokonalá proměna kocoura Fanouše

Kočky bývají individualistická stvoření, která se moc nedají vychovat. U našeho kocoura se tyto poučky obrací naruby a nepřestává nás překvapovat svým chováním. Stupeň jeho socializace byl nepředvídatelný a překvapivý...

11.4.2023 v 14:59 | Karma: 25,37 | Přečteno: 546x | Diskuse| Hobby

Martin Vlasák

Děti do hospody nepatří (alespoň ty nevychované)

Reakce na článek Edny Nové Děti a matky jsou taky lidi. Ať tedy rodiče s dětmi klidně restaurace navštěvují, ale ať nám tam neotravují hosty. Rozjívené děti do hospody prostě nepatří!

5.4.2023 v 14:12 | Karma: 45,59 | Přečteno: 5401x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Obrázky z Indie: III. Džajpur (Růžové město)

Proč Růžové město vlastně růžové ani moc není, jaký národ Indové nesnášejí a který z presidentů je naopak oblíben. Jaký bůh se tady těší velké přízni a koho zase Indové tolik nemusí. A jak je to v Indii vlastně s učiteli?

3.4.2023 v 19:33 | Karma: 15,37 | Přečteno: 379x | Diskuse| Cestování

Martin Vlasák

Obrázky z Indie: II. Amber (Nedělejte gula gula)

Všichni mi doporučovali, abych se na návštěvu Indie dobře připravil. Nic jsem tedy nepodcenil, zjišťoval jsem informace, četl knihy, sledoval videa. Přesto byl můj první dojem z této země šok...

27.3.2023 v 14:45 | Karma: 14,74 | Přečteno: 448x | Diskuse| Cestování

Martin Vlasák

Obrázky z Indie: I. Dillí (V Indii je možné všechno)

Vzpomněl jsem si na slova našeho doktora, který říkal:"Indie? Tak o tom se nedá vyprávět, to se prostě musí zažít!". Čekal jsem tedy od Indie cokoliv, ale i tak jsem byl překvapen...

21.3.2023 v 18:06 | Karma: 20,60 | Přečteno: 632x | Diskuse| Cestování

Martin Vlasák

Svět včerejška (Rakouskouherské pohlednice)

Svět včerejška, název jedné z nejzajímavějších knih Stefana Zweiga jsem dal do názvu svého článku. Nahlédněte se mnou do tohoto zmizelého světa na pohlednicích z let 1910-1918.

11.3.2023 v 12:15 | Karma: 14,18 | Přečteno: 316x | Diskuse| Ostatní

Martin Vlasák

Intenzita negativních zpráv v médiích narůstá, je třeba tomu nepodléhat

Samozřejmě, nejde žít izolovaně v jakési mediální bublině bez informací, ale je třeba negativním zprávám čelit a najít si způsob, jak je vstřebávat

7.3.2023 v 11:18 | Karma: 19,26 | Přečteno: 455x | Diskuse| Média

Martin Vlasák

Záhadná místa: Betlém u Teplé

Čas od času vyrazím projet se na kole. Pak sednu do hospůdky a unaven jízdou si dám jedno-dvě piva. V létě jsem navštívil klášter Teplá, u blízkého rybníka Betlém si takhle sedím v hospůdce a zaslechnu hovor.

1.3.2023 v 11:11 | Karma: 14,97 | Přečteno: 457x | Diskuse| Cestování

Martin Vlasák

Zrušení domácích úkolů ve jménu boje proti nerovnostem ve školním prostředí?

Iniciativa ke zrušení domácích úkolů vznikla jako všechno podnětné v zahraničí a postupně se dostala i do stojatých vod našeho školství. Chopili jsme se toho opět s velkou vervou.

21.2.2023 v 13:34 | Karma: 33,29 | Přečteno: 976x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Pragmatická volba presidenta

Když jsem v druhém kole vybíral svého kandidáta na presidenta, váhal jsem, zda vůbec jít volit. Rozhodl jsem se vcelku rychle podle jednoduchého pravidla..

25.1.2023 v 18:50 | Karma: 13,83 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Jak se žije malotřídkám

Práce na vesnické malotřídce je sice náročná, učíme někdy až pět ročníků v jedné třídě, ale současně také velmi tvůrčí a nabíjející.

31.5.2022 v 14:30 | Karma: 9,35 | Přečteno: 235x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Navzdory proklamacím opět další uzavření škol

V článku přináším svůj názor, proč je distanční vzdělávání na 1. stupni základní školy pro děti nevhodné

14.10.2020 v 8:56 | Karma: 14,10 | Přečteno: 304x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Zákaz zpěvu ve školách: Hloupé nařízení jako z pohádky

Zakázat zpívat souvisí s omezením svobody. Bezděčně mě napadá Karel Kryl /..byl hrozný tenhle stát, když musel si se dívat, když zakázali psát a zakázali zpívat...Veličenstvo kat/

1.10.2020 v 7:13 | Karma: 20,61 | Přečteno: 619x | Diskuse| Politika

Martin Vlasák

Volba Karla Gotta jedním z největších Čechů? Nějak to nechápu...

Češi zařadili Karla Gotta mezi největší Čechy. Chápu, že hlasující ovlivnila lítost z jeho nedávného skonu, uznávám i jeho veleúspěšnou kariéru, ale tuto volbu nechápu.

13.1.2020 v 9:03 | Karma: 31,38 | Přečteno: 1151x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Záhadná místa: kostel Mnichov

Na svých toulkách po Slavkovském lese jsem projížděl obcí Mnichov u Mariánských Lázní kolem místního kostela sv. Petra a Pavla. Překvapil mě chlad, který vycházel ze suterénu kostela, ale nevěnoval jsem tomu pozornost.

6.1.2020 v 11:21 | Karma: 20,32 | Přečteno: 978x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1514x
Tvůrce dětských písniček, který s dětmi zpívá a občas  je i něco naučí. Téměř spokojený v dětském světě, ale rád nahlížející za obzor. Bývalý undergroundový saxofonista,  nyní již  smířený s tichem lesa a komtemplací


martinvlasak66@seznam.cz


Autor knihy  Březí vlk., o muži, který se nebál Němců ani komunistů.