Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pragmatická volba presidenta

Když jsem v druhém kole vybíral svého kandidáta na presidenta, váhal jsem, zda vůbec jít volit. Rozhodl jsem se vcelku rychle podle jednoduchého pravidla..

V prvním kole volby presidenta jsem volil jiného - neúspěšného kandidáta a tak jsem z výsledků voleb úplně nadšený nebyl. Dva bývalí komunisté, tomu říkám pravý výběr, co jsme to my Češi za národ, když se neobejdeme i 34 let po revoluci bez bývalých komunistů? Přece jenom – do 23-let jsem žil v totalitě a oba vítězní kandidáti jsou pro mě vlastně morálně rovnocenní – oba se svezli s režimem, čerpali ve straně výhody, které pak využili ke kariéře a ta by se bez pomoci strany po revoluci u obou  neodpíchla k tak zářivým úspěchům. A ke generálově tíži se navíc musí přičíst, že jsem byl dva roky na vojně a neoblíbených důstojníků z povolání, jak my záklaďáci říkali lampasáků nebo gum, jsem si užil dost a dost. Pavlovu reflexi a uznání chyb mládí z doby komunistického režimu jsem také nebral nijak vážně, i mě nemálo vojáků z povolání přemlouvalo, abych podepsal a zůstal na vojně, výhodám režimu se přece dalo odolat.

Nejprve jsem tedy přemýšlel, že vůbec nepůjdu volit. Pak jsem si uvědomil, že jsem v jádru zodpovědný člověk a vždy v minulosti jsem své volební právo volit využil. Dlouho jsem tedy přemýšlel, zvažoval pro a proti, až jsem se nakonec  rozhodl jít k volbám. Takže k volbám nakonec půjdu a koho z těchto bývalých komunistů v druhém kole voleb vybrat?

Vybíral jsem podle jednoduchého pravidla – snažil jsem si představit oba kandidáty v roli presidenta. U bývalého generála mi ta představa nedělala velký problém, - jeho aristokratická tvář s výraznou bradkou, klidné a srozumitelné vyjadřování, reprezentativní postava hodící se do masarykovské a havlovské prezidentské linie . Horší již byla situace u slovenského populisty, toho jsem si ani při nejlepší vůli v roli prezidenta představit nemohl, jeho urputně sevřená tvář připomínající opičku makaka, jednoduché často až nesrozumitelné věty, agresivní výrazně negativní volební kampaň plná lží , žádná reflexe pouze samolibost, takový člověk se prostě nehodí k reprezentativní úloze prezidenta. A osobu, která svými neomalenými a ž přisprostlými výroky dělala ostudu, už jsme tady měli, chce to změnu.. A tak to u mě nakonec vyhrál generál. Když už tedy komunistu, tak aspoň slušného, ať tedy čest a řád zvítězí nad lží  a nenávistí!

Autor: Martin Vlasák | středa 25.1.2023 18:50 | karma článku: 13,83 | přečteno: 311x
  • Další články autora

Martin Vlasák

Ukrajinské děti v naší škole, jak se postupně zbavuji pachuti...

Když jsem minulý týden zveřejňoval svůj článek o potížích začleňování ukrajinských dětí do vesnické malotřídky, chtěl jsem, aby byl především jednoduchý a zaujmul. Nyní bych chtěl téma trochu rozvést.

19.6.2023 v 13:21 | Karma: 28,79 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Ukrajinské děti jsou z naší školy pryč, zůstala jenom pachuť...

Když jsme v červnu minulého roku do školy přijímali děti ukrajinských uprchlíků, museli jsme udělat spoustu změn a organizačních opatření, nyní už jsou tyto děti pryč. Co to škole přineslo?

12.6.2023 v 17:09 | Karma: 47,93 | Přečteno: 25045x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Stanovisko ministerstva školství k zadávání domácích úkolů - je správné?

Ministerstvo školství vydalo své stanovisko k zadávání domácích úkolů a vyvrací tak pochybnosti v této problematice. Jak tento počin hodnotím jako dlouholetý učitel?

5.5.2023 v 13:53 | Karma: 21,75 | Přečteno: 957x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Magoři v Trstěnicích

Básník a disident Ivan Jirous byl znám svým nevhodným, někdy až obscénním chováním. Jednou dorazil také na Chebsko do obce Trstěnice. Choval se tady překvapivě velmi kultivovaně, a přesto narazil...

25.4.2023 v 16:33 | Karma: 23,58 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Nepříliš hyperkorektní Rom (anebo raději Cikán?)

Dlouho jsme se neviděli. Pak přišel jakoby nic, utrousil pár hlášek a jeho návštěva působila v dnešní hyperkorektní době jako závan čerstvého vzduchu. Existují ještě lidé, kteří neztratili zdravý rozum..

18.4.2023 v 13:58 | Karma: 37,02 | Přečteno: 1396x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si v Německu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1514x
Tvůrce dětských písniček, který s dětmi zpívá a občas  je i něco naučí. Téměř spokojený v dětském světě, ale rád nahlížející za obzor. Bývalý undergroundový saxofonista,  nyní již  smířený s tichem lesa a komtemplací


martinvlasak66@seznam.cz


Autor knihy  Březí vlk., o muži, který se nebál Němců ani komunistů.