Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji za vaše příspěvky do diskuse, jsem rád, že tohle téma zaujalo...

0 0
možnosti
Foto

Všechny ty výrazy znám. Sice už jejich užívání mizí, ale používali je i mí rodiče a já v menší míře taky. Hezkej blog. Karma.

0 0
možnosti
Foto

Ano, prababička byla z Plzně, přímo z části Lobzy. Tyhle její výrazy rád používám a po mě také začala i moje manželka..

1 0
možnosti

Odhaduju, ze ta babicka byla od Plzne. Mysleno teda mistopisne.

0 0
možnosti

No jasně , život byl jednodušší a lidi se s ním ani nemohli tak párat, už proto, že neměli moc peněz. Hodně těch výrazů znám, ale ne všechny. Taky jde o to, odkud prababička byla. Já tyhle výrazy znám ze Sedlčanska - rodiče si je odtud přivezli do Prahy, narodili se ve 20.letech, takže to převzali od předchozí generace, která vyrostla za Rakouska.

0 0
možnosti

Příjemné čtení, navodí vzpomínky na prarodiče. Nevím, odkud Vaše prababička - fešanda pocházela, v pohraničí se dost používala mluva okořeněná těmito poněmčelými výrazy. Moje prababička bydlela na území bývalých Sudet a nosila zvláštní účes, podobný bavorským ženám, byl to cop stočený kolem hlavy. Někdy jsem jí jako dítě ani dost nerozuměla.V

1 0
možnosti

V některých rodinách se podobné výrazy používají dodnes, byla to ale mluva lidová, nespisovná a neužívala se v tisku, ani v pozdějších médiích. Germanismy byly dnes nahrazeny anglicismy, ale média nerozlišují lidovou a spisovnou řeč, takže jazyk strádá, slovní zásoba zakrňuje a krásná čeština se pomalu vytrácí.

4 0
možnosti

Ano, ve skole nas z germanismy nemilosrdne karali. A normou se ta 40 let staly rusismy.

Ted zase vane vitr odjinud. kdo v jedne vete nepuzije aspon jeden anglicky vyraz je menecenny.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS