Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji všem za vzkazy a poslané odkazyR^

0 0
možnosti

Pěkné pane KolegoR^!! pro zájemce ještě upozornění na prima genealogický web http://www.badame.cz

0 0
možnosti
Foto

R^:-) Hledání v archivu mohu doporučit - propadla jsem tomu jak gamblerství, i když ani nešlo o mou vlastní rodinu. To dobrodružství skládat si zapomenuté příběhy je nepopsatelné...

2 0
možnosti

Bádal jsem podobně - zcela šokován, kdy z digi archivu FM na mne doslova vyskočil děda ! Štěstí, protože byl ve Správní radě záložny. Objednal jsem se tedy do Badatelny. Zkušenosti velice dobré, jako by chtěl jít člověk do restaurace ! Po jisté době jsem byl vyzván k účasti. Sedím a čekám - rozrazily se dveře - vozík spisů s předzáložkovanými záznamy mého zájmu ! Až s posvátnou úctou jsem listoval a fotil. (50% snímků - amatér blbě) ! Tedy znovu. Vůbec mi nejde o hledání šlechtických předků - Zjistil jsem, že šlechetnými byli všichni ! Byli mladí, makali a milovali se. Doba všeliká - odraz na jejich životech. Je tam vše, od padlých 1 světové, přes zatčení Gestapem až po znárodnění. Všude nějaké kořeny od zemědělství po obchod. Začal jsem psát i spisek pro dcery, tvrdím, že žijeme v neskonale lepší době.

3 0
možnosti
Foto

Hezké, také jsem bádala, ale v archivu jsem byla jen jednou, abych se podívala do kroniky. Ostatní jsem našla v digitalizovaných matrikách přístupných na internetu. Ale já jsem měla zjednodušené "pátrání", protože všichni mí mužští prapředci byli nejstarší přeživší synové, takže dědili hospodářství od roku 1742, kdy ho můj praprapředek koupil. Dům v roce 1905 vyhořel, ale na jeho místě stojí prakticky totožný, soudě dle starých map. K orientaci jsem použila staré katastrální mapy, které jsou hodně přesné, respektive dá se orientovat podle kostelů a mostů, které mají dlouhou životnost, přesněji řečeno měly, dnešní mosty, jak známo, záhy spadnou a zbydou jen kostely. Nicméně mě staré mapy zaujaly, protože mapa z roku 1848 je velmi přesná s tím, že jsou v ní zakreslené i stromy podél cest se stíny, musela to být neuvěřitelná práce, v době kdy nebyly k dispozici letecké snímky, ani přesné měřáky a nějaký úředník objížděl vesnice na koni a měřil nejspíš špagátem a po večerech při svíčce to všechno maloval (dnešní úředník je nucen produkovat kvanta zbytečných papírů bez významu), tehdejší úředníkova piplačka, je ještě dnes prospěšná!

3 0
možnosti

Dneska nemusíte ani jezdit do archivu, hodně matrik je na internetu v digitální podobě. Já takhle našla dvě děti, které zemřely mojí babičce krátce po narození.

Pokud máte ovšem předky protestanty nebo Židy, je hledání složitější.

0 0
možnosti

Hezky napsané...také "bádám", jen jsou trochu problémy s archivem v Zámrsku, no snad se nejen ja, ale i ostatní dočkáme....R^

0 0
možnosti
Foto

V posledních letech se matriky v archivech hodně digitalizují a volně zpřístupňují na internetu. Já mám takto dobré zkušenosti s oblastními archivy v Praze a Plzni. To vám ušetří hodně času i peněz. Ale i když budete bádat z domova po internetu, je to značně časově náročné. Musíte počítat s tím, že zápisy v matrikách mohou být v češtině, němčině nebo i latinské. Velkým problémem jsou i staré styly písma, které se během let měnily a musíte se naučit je číst.

Já sám jsem se dostal při pátrání po svém rodokmenu až do začátku 18.století - nejstarší zápis je z roku 1725.

3 0
možnosti

J12i78ř92í 52J17a90n48d55a

22. 5. 2018 20:30

Já totéž, dohledal jsem předky do 1. pol. 18 století. Mám výhodu, že všichni jsou středočeši, nevěsty z okolních vesnic, atd. tak jsem si vystačil s tímto:

http://ebadatelna.soapraha.cz/pages/SearchMatrikaPage?5

0 0
možnosti
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1514x
Tvůrce dětských písniček, který s dětmi zpívá a občas  je i něco naučí. Téměř spokojený v dětském světě, ale rád nahlížející za obzor. Bývalý undergroundový saxofonista,  nyní již  smířený s tichem lesa a komtemplací


martinvlasak66@seznam.cz


Autor knihy  Březí vlk., o muži, který se nebál Němců ani komunistů.