Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem znovu našel svou víru

I když jsem nikdy nebyl vychováván k víře v boha a moji rodiče byli ateisté, přesto  jsem cítil, že existuje něco tajemného nade mnou.

 Ten pocit jsem začínal mít hlavně na vesnici, když jsem se jako malý kluk pocházel s mojí babičkou  a ona mi dlouze vyprávěla o svém životě, nebo když jsem pozoroval hroby starých rázovitých sedláků na místním hřbitově nebo když mně večer učila modlitbu  Andělíčku, můj strážníčku…

Pak mi babička umřela, ale ten zvláštní pocit smíšený s milými vzpomínkami na blízkého člověka už ve mně zůstal.  Život šel dál, dokončil  jsem vzdělání a nastoupil do svého prvního zaměstnání, přicházely první životní těžkosti a stresy.  Zvykl jsem se k bohu obracet  vždycky když mi bylo nejhůř a neměl jsem vedle někoho, komu bych se mohl svěřit.  Byl to můj osobní bůh, morální autorita nebo svědomí, nevím jak přesně to vyjádřit ke komu přesně jsem se takhle obracel, ale pravý materialista už ze mě nikdy nebyl.  Začal  jsem více věřit i v posmrtný život, že duše nebo energie člověka se po smrti nemůže jenom tak vytratit, ale přechází a přetransponuje se  jinam.

Když jsme s manželkou měli  první společnou krizi, hledal jsem východisko, jak napravit svojí chybu a vztah zachránit.  Na jedné akci jsem oslovil našeho faráře s prosbou, zda-li bychom nemohli stvrdit naše manželství v kostele před bohem. Manželka souhlasila, ale protože ani ona není pokřtěna, byla dána podmínka,  abychom se před tím společně nechali pokřtít. Oba jsme souhlasili a pak již věci začaly mít  rychlý průběh, začali jsme docházet na rozhovory s panem farářem, při kterých nám začal objasňovat základní otázky víry. Začal jsem se ještě více zajímat o duchovní  věci,  číst duchovně zaměřené  knihy, studovat pasáže z bible. Docházíme pravidelně oba na bohoslužby a stali se tak z nás katechumeni, kteří budou po určité době zrání pokřtěni a připraveni pro život ve víře v boha.

A tak v dnešní pitomé době,  zhusta zaměřené na výkon- řidčeji  již na duchovní prožitek , navštěvuji každý týden kostel, analyzuji své jednání v uplynulém týdnu  a obracím se ke své duchovní autoritě. Rozmělňuji tak nahromaděný pracovní stres a cítím, že moje životem omlácená duše konečně dostává řád a začíná nacházet svůj dlouho hledaný klid.  

Autor: Martin Vlasák | pondělí 9.4.2018 11:19 | karma článku: 23,29 | přečteno: 339x
  • Další články autora

Martin Vlasák

Ukrajinské děti v naší škole, jak se postupně zbavuji pachuti...

Když jsem minulý týden zveřejňoval svůj článek o potížích začleňování ukrajinských dětí do vesnické malotřídky, chtěl jsem, aby byl především jednoduchý a zaujmul. Nyní bych chtěl téma trochu rozvést.

19.6.2023 v 13:21 | Karma: 28,79 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Ukrajinské děti jsou z naší školy pryč, zůstala jenom pachuť...

Když jsme v červnu minulého roku do školy přijímali děti ukrajinských uprchlíků, museli jsme udělat spoustu změn a organizačních opatření, nyní už jsou tyto děti pryč. Co to škole přineslo?

12.6.2023 v 17:09 | Karma: 47,93 | Přečteno: 25045x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Stanovisko ministerstva školství k zadávání domácích úkolů - je správné?

Ministerstvo školství vydalo své stanovisko k zadávání domácích úkolů a vyvrací tak pochybnosti v této problematice. Jak tento počin hodnotím jako dlouholetý učitel?

5.5.2023 v 13:53 | Karma: 21,75 | Přečteno: 957x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Magoři v Trstěnicích

Básník a disident Ivan Jirous byl znám svým nevhodným, někdy až obscénním chováním. Jednou dorazil také na Chebsko do obce Trstěnice. Choval se tady překvapivě velmi kultivovaně, a přesto narazil...

25.4.2023 v 16:33 | Karma: 23,58 | Přečteno: 1140x | Diskuse| Společnost

Martin Vlasák

Nepříliš hyperkorektní Rom (anebo raději Cikán?)

Dlouho jsme se neviděli. Pak přišel jakoby nic, utrousil pár hlášek a jeho návštěva působila v dnešní hyperkorektní době jako závan čerstvého vzduchu. Existují ještě lidé, kteří neztratili zdravý rozum..

18.4.2023 v 13:58 | Karma: 37,02 | Přečteno: 1396x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35,  aktualizováno  13:22

Z členství v teroristické organizaci a z přípravy vlastizrádného aktu se od pondělka před soudem ve...

Vyšetřování Vrbětic končí. Nemůžeme očekávat spolupráci Ruska, řekl Rakušan

29. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  13:21

Přímý přenos „Je prokázáno, že oba výbuchy provedli příslušníci ruské zpravodajské služby GRU. Jejich motivem...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Neodstoupím, řekl Sánchez po kauze manželky. Zlepšeme politickou kulturu, vyzval

29. dubna 2024  12:41

Španělský premiér Pedro Sánchez oznámil, že demisi nepodá. Zvažoval ji s ohledem na kauzu, v níž je...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1514x
Tvůrce dětských písniček, který s dětmi zpívá a občas  je i něco naučí. Téměř spokojený v dětském světě, ale rád nahlížející za obzor. Bývalý undergroundový saxofonista,  nyní již  smířený s tichem lesa a komtemplací


martinvlasak66@seznam.cz


Autor knihy  Březí vlk., o muži, který se nebál Němců ani komunistů.